niedziela, 24 maja 2015

Orkiszowa tarte flambée z kozim serem

Tym razem podczas odwiedzin w osiedlowym dyskoncie ( stała bywalczyni to ja! :D ) zahaczyłam o półkę ogłaszająca wszystkim klientom, że w tym tygodniu mogą na niej znaleźć wspaniałe francuskie przysmaki.
Tym sposobem zapakowałam do koszyka kozi niefermentowany ser.
Tak, głównie dlatego, że jeszcze go nie jadłam ;D
Szperałam, szperałam i znalazłam się w alzackiej kuchni, gdzie na bazie chlebowego ciasta wypieka się tam cienkie tarty.
Tradycyjne zawierają śmietanę, boczek i cebulę, ale owy kozi ser też świetnie się w tym odnalazł kumplując się po drodze z jabłkiem, rozmarynem i czerwoną cebulą.
A szanowny Pan Szpinak Świeży dzielnie spaja koleżków :)

W takim razie wybierzmy się na majową, podniebieniową wycieczkę!
Voyage, voyage! :D





























Orkiszowa tarte flambée z kozim serem

Potrzebujesz:
Na ciasto:
  • 110g mąki orkiszowej
  • 110g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 125ml wody
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
Na farsz:
  • 200g koziego niefermentowanego sera
  • 2 jabłka
  • 2-3 czerwone cebule
  • 4 gałązki świeżego rozmarynu
  • 1 łyżka mleka
  • 2 łyżki oliwy
  • pieprz
Do tego:
  • 4 garście świeżego, młodego szpinaku
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sól
Sposób przyrządzenia:
1. Z podanych wyżej składników  NA CIASTO  zagnieć elastyczne ciasto ( w miarę potrzeby dodaj więcej mąki) i odłóż pod ściereczką na ok. 20min.
2. W miseczce wymieszaj kozi ser z mlekiem i poszatkowanymi igiełkami rozmarynu.
3. Pozbaw jabłka koszyczków nasiennych, pokrój w cienkie plasterki i obsmaż na 1 łyżce oliwy z oliwek.
4. Cebulę pokrój w półplasterki  i też podsmaż na 1 łyżce oliwy z oliwek.
5. Ciasto przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i cienko rozwałkuj.
6. Na gotowy placek wyłóż i rozsmaruj ser.
7. Na wierzch poukładaj podsmażone plastry jabłka i cebulę. Oprósz pieprzem.
8. Piecz w 200*C przez 20min.
9. Szpinak umyj, a z miodu, octu i soli zrób dressing.
10. Podawaj ciepłą tartę ze szpinakiem polanym miodowym dressingiem.

SMACZNEGO!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...