piątek, 8 maja 2015

Takie same ale inne. Bataty na tapecie

Czasem tak dla odprężenia lubię sobie poprzeglądać gazetki, książki wypchane po brzegi pysznymi zdjęciami i ( co lepsze!) przepisami na te wszystkie zdjęciowe pyszności.
Zdarza się, że muszę obetrzeć ze stronic ślinę, co to bezwiednie sączy się z mojej paszczy podczas tych wzrokowych umilań.
Blogi inne też podglądam.
Ostatnio coraz częściej zaczęłam natykać się na Pana Słodkiego Ziemniaka w różnych odsłonach.
Tu BATAT, tam BATAT.
Zaczął mnie intrygować.
W końcu musi być całkiem smacznym kąskiem, skoro tak śmiało rozpycha się po kuchniach!
Pognałam w podskokach do osiedlowego dyskontu.
Skanuję wzrokiem skrzynki pełne dobroci.
I nagle jest!
W górnej części stelaża podtrzymującego wszystkie skrzyneczki, wyłania się ta jedna.
A tam BATAT!
Biorę koleżków kilka i wracam do domu z batat...bananem na twarzy ;)
Głowiłam się całe 2 doby co by tu z niego ulepić.
Słodki. Ziemniak. To może by go jakoś przełamać?!
Przełamałam i polecam ogromnie, bo nie chcę się przechwalać, ale wyszło przednio! :D
To teraz moja wariacja rösti - przełamana.








































Rösti z batatów przekładane bakłażanem z łososiem

Potrzebujesz:
  • 4 średnie bataty (ok. 500g)
  • 1 bakłażan
  • 1 łyżeczkę soli + szczypta
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki
  • olej do smażenia
  • kwaśną śmietanę
  • kilka plastrów wędzonego łososia
Sposób przyrządzenia:
1. Bakłażana pokrój w plastry grubości 1cm, włóż do miski, dodaj szczyptę soli i zalej wodą. Odstaw.
2. Bataty obierz i zetrzyj na grubej tarce.
3. Do słodkich ziemniaków dodaj jaja, mąkę, sól, pieprz i cynamon.
4. Odlej wodę z bakłażanów i osusz je papierowym ręcznikiem.
5. Zgrilluj/ podsmaż plastry bakłażana z dwuch stron.
6. Na rozgrzanym oleju smaż batatowe placki.*
7. Podawaj po 2 placki przełożone plastrem grillowanego bakłażana z kleksem śmietany i kawałkiem łososia na wierzchu.

* Słodkie ziemniaki są....słodkie, dlatego przy smażeniu uważaj na karmelizujący się batatowy cukier. Łatwo się przypala. 

Smacznego! :D 




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...