niedziela, 10 stycznia 2016

PROJEKT ŚNIADANIE: Śniadaniowe 3M - maliny, mascarpone, masło orzechowe

Naleśniki to jedna z najszybszych do przygotowania potraw.
Są genialnie uniwersalne!
Można podawać ja na słodko i na słono.
Dobre na śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację.
Absolutna dowolność w doborze dodatków do cieniuteńkich placuszków :)
Bardzo ułatwiły mi tego ranka zmierzenie się z PROJEKTEM ŚNIADANIE.
Swoje naleśnikowe ciasto, którego po usmażeniu użyłam w kombinacji na słodko- na śniadanie, wzbogaciłam masłem orzechowym.
Co tu dużo pisać....poranne zadanie zaliczone i zakończone solidnym mlaśnięciem.
Trzepaczki w dłonie!
Czas podać naleśniki wraz z pierwszymi promieniami słońca....albo płatkami śniegu! :)








































Orzechowe naleśniki ze śmietankowymi malinami
Potrzebujesz:
Ciasto:

  • 250g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 250g mleka
  • 250g wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 3 łyżki masła orzechowego [ po przepis na domowe -> klik]
  • olej do smażenia

Nadzienie:

  • 160g mrożonych ( lub świeżych) malin
  • 200g serka mascarpone
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka cukru pudru
Do tego:
  • cukier puder do posypania
Sposób przyrządzenia:
1. Składniki na ciasto naleśnikowe wymieszaj wszystkie ( oprócz oleju! ) na jednolitą, aksamitną masę.
2. Odstaw ciasto na 5- 10min.
3. Mascarpone ubij z jogurtem i cukrem.
4. Do serowej masy dodaj maliny i wymieszaj energicznie lub zmiksuj.
5. Naleśniki smaż na oleju na złoto i podawaj z malinowym nadzieniem, posypane cukrem pudrem.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. oryginalne połączenie! nigdy nie jadłem masła orzechowego z serkiem mascaropone!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. połączenie się dobrze sprawdza, dziękuję! :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...