poniedziałek, 29 lutego 2016

Na azjatycką nutę kurczak

Mam czasem ochotę na bliżej nie określone coś dobrego, a jedyną wskazówką, która pomaga mi poruszać się po tym czymś, jest to, czy to ma być raczej słodkie, czy raczej słone.
Nie dajmy się zwieść...jestem kobietą i czasami nawet słodko-słoność ciężko mi określić ;P
Przysłowiową wisienką na torcie będzie krótki czas oczekiwania na pyszności...kiedy już zdołam dojść do tego, co to ma być :D
Bo przecież zachcianki pojawiają się nagle i mają status " do zrealizowania natychmiast".
W tym daniu postarałam się zrównoważyć ze sobą słodki i słony smak.
Myślę, że wyszło naprawdę świetnie! :)
Danie jest proste, sycące, szybkie w przygotowaniu i różnorodne w smaku, w dodatku jest inspirowane kuchnią azjatycką.
Pojawia się w nim gryczany makaron Soba, który jest lekkostrawny, a Japończycy twierdzą, że jego kształt symbolizuje długie życie :)
Dziś u mnie za oknem szaro-buro i śnieg mokry sypie partiami.
Za to w azjatyckiej misie kolory i smaki, które pobudzą i dodadzą energii.
Do dzieła więc!

Kurczak z karmelizowaną cebulą z gryczanym makaronem Soba i fasolką szparagową
Potrzebujesz:

  • 2 piersi kurczaka
  • 4 cebule
  • 5 ząbków czosnku
  • 3cm świeżego imbiru
  • 3/4 łyżki miodu
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • pieprz, sól
  • 400g gryczanego makarony Soba
  • 200g fasolki szparagowej
  • sezam i płatki chilli 
  • olej do smażenia
Sposób przyrządzenia:
1. Kurczaka pokrój w kostkę, dopraw solą i pieprzem i usmaż.
2. Usmażonego kurczaka zdejmij z patelni, dolej na patelnię trochę oleju i zeszklij na niej pokrojoną w półplasterki cebulę razem z posiekanym czosnkiem i imbirem.
3. Do zeszklonej cebuli dodaj miód i sos sojowy- dokładnie wymieszaj- i pozostaw na niewielkim ogniu do zredukowania płynu przez ok. 5-7min.
4. Do skarmelizowanej cebuli dodaj kurczaka i przemieszaj ze sobą.
5. Podawaj z ugotowanymi makaronem i fasolką szparagową.
6. Całość posyp sezamem i odrobiną płatków chilli.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...