sobota, 16 lipca 2016

Budyniowy krem z chałwą i wiśniami

Bardzo pyszna rzecz!
Przekonałam się o tym odwiedzając pewnego dnia moją kumpelę z podstawówki :)
Dzięki Pani Mamie kumpeli, przepis wyniosłam stamtąd skrzętnie nakreślony na kartce.
Tym razem, kiedy to ona gościła u mnie, postanowiłam uraczyć ją tym samy kremem w odrobinę innej wersji.
( Wiecie, że D. długo musiała sobie przypominać ten specjał, którym mnie kiedyś poczęstowała u siebie? ;D )
Wtedy krem był podany z rodzynkami.
Ja dodałam do niego świeżych wiśni, na które sezon trwa w najlepsze, i orzechów laskowych.
Oczywiście wiadomo, że Panie Mamy robią wszystko na wysokim poziome, ale myślę, że i mój krem był dobry- w końcu korzystałam z oryginalnego przepisu! :D
Słodka kwaskowatość wiśni przełamała ciężki sezamowy smak chałwy, a budyń dodał kremowej konsystencji.
To taki deser, który kojarzy się z ciepłym, domowym kątem.
Świetny na lato!
Szczególnie wtedy, kiedy nie zawsze świeci słońce ;)
Dzielę się dzisiaj nim z Wami, bo uważam, że takie dobro nie może zostać zamknięte w szufladzie!
Możecie zajadać się nim, jak my- w czystej jego postaci, lub dodać do kruchych babeczek, jako wypełnienie lub muffin, jako topping :)
Spróbujcie koniecznie i rozpłyńcie się w chałwowej kremowości przy wiśniach.
Zaproście kumpele! :D




























Budyniowy krem z chałwą i wiśniami
Potrzebujesz:

  • 2 opakowania budyniu śmietankowego
  • 2 szklanki mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 chałwy waniliowo- kakaowe
  • 150g masła
  • 1 szklanka wydrylowanych wiśni
  • garść orzechów laskowych
Sposób przyrządzenia:
1. Budynie ugotuj na mleku z cukrem i odstaw do wystudzenia.
2. Masło utrzyj w misce i miksując, partiami dodawaj do niego schłodzony budyń.
3. Do budyniowej masy dodaj rozkruszone chałwy i całość zmiksuj na pulchną masę.
4. Krem wykładaj do miseczek/ na babeczki i udekoruj sporą ilością połówek wiśni.
5. Orzechy niedbale posiekaj i posyp na wiśnie.

Smacznego!










































W akcji: W wiśniowym sadzie 2016 Letnie owoce 2

6 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...