wtorek, 18 października 2022

Dyniowy pudding z croissantów z gorącymi śliwkami, czyli sposób na czerstwe pieczywo

Puściłam się ostatnio w jesień całą sobą.
Szurałam nogami w opadłych liściach, zbierałam grzyby, leżałam na mchu w środku lasu i wdychałam ten najpiękniejszy jesienny zapach, który gdybym tylko mogła, zamknęłabym w buteleczkach jako moje ulubione perfumy.
Upiekłam też dynię, królową jesiennego stołu i połowę zamieniłam w klasyczny mus, którego część wykorzystałam do niedzielnego śniadania, które opływało w jesienną słodycz z każdej strony :)
Przed Państwem Pudding chlebowy, czyli jeden ze wspanialszych sposobów na wykorzystanie czerstwego pieczywa.
Jego korzenie sięgają osiemnastowiecznej Anglii, gdzie był traktowany jako danie postne.
Sprawdzi się tu świetnie chałka, bagietka, bułko, rogale, czy klasyczny pszenny chleb.
Ja chwyciłam nie pierwszej już świeżości croissanty i zalałam pysznie dyniową masą nakrapianą rubinowymi drobinkami suszonej żurawiny.
Do tego dodałam jeszcze śliwki podsmażone z odrobiną cynamonu dla lekkiego przełamania smaków i jeszcze większej porannej rozkoszy ;)
Zatem jeżeli w Waszym chlebaku smutnieją jakieś pieczywka, koniecznie wyjmijcie je z cienia i dajcie im nowe życie w tym pysznym i prostym daniu, które sprawdzi się idealnie na śniadanie ale i na popołudniowy, jesienny deser!








































Dyniowy pudding z croissantów z gorącymi śliwkami
Potrzebujesz:

  • 3 duże lub 4 mniejsze czerstwe croissanty
  • 1/2 łyżeczki masła
  • 1 łyżka suszonej żurawiny
  • 2 jajka
  • 150ml mleka
  • 2 kopiaste łyżki puree z dyni
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 2 łyżki brązowego cukru
Gorące śliwki:
  • 200g śliwek węgierek bez pestek
  • 2 szczypty cynamonu
  • 2 łyżki wody
Sposób przyrządzenia:
1. Przekrój croissanty wzdłuż na pół i przełóż do nasmarowanej masłem formy.
2. Posyp równomiernie suszoną żurawiną.
3. W misce wymieszaj dokładnie jajka z mlekiem, dynią, przyprawami i cukrem i polej równomiernie croissanty - odstaw na 10 min. do nasiąknięcia.
4. Piecz w 180*C przez 20-25min.
5. Wyjmij z piekarnik i odczekaj 10 min. przed serwowaniem.

Gorące śliwki:
1. Podsmażaj śliwki z cynamonem i wodą do momentu, aż odrobinę zmiękną i puszczą sok.

Smacznego!










































Pumpkin croissant pudding with hot plums
Ingredients:
  • 3 large or 4 smaller stale croissants
  • 1/2 teaspoon of butter
  • 1 tablespoon of dried cranberries
  • 2 eggs
  • 150ml of milk
  • 2 heaped tablespoons of pumpkin puree
  • 1/3 teaspoon of cinnamon
  • 1/4 teaspoon of ground ginger
  • 1/4 teaspoon ground cardamom
  • 2 tablespoons of brown sugar
Hot plums:
  • 200g pitted plums
  • 2 pinches of cinnamon
  • 2 tablespoons of water
Method:
1. Cut the croissants in half lengthwise and put them into a buttered tin.
2. Sprinkle evenly dried cranberries.
3. In a bowl, mix the eggs, milk, pumpkin, spices and sugar thoroughly and pour evenly over the croissants - set aside for 10 minutes. until soaked.
4. Bake at 180 * C for 20-25 minutes.
5. Remove from oven and wait 10 minutes. before serving.

Hot plums:
1. Fry the plums with cinnamon and water until they soften a little and release juice.

Enjoy!




2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...