środa, 2 listopada 2022

Projekt śniadanie: Pancakes na zakwasie chlebowym

Dostałam w wakacje zakwas na chleb od przyjaciółki i od tego czasu z powodzeniem wyrastają w kuchennej przestrzeni pyszne bochenki.
Jednak wyrób domowego chleba na zakwasie ma też swoją mniej jasną stronę, którą jest wyrzucanie sporej ilości zakwasu przed jego karmieniem po drzemce w lodówce.
Przykro mi było wyrzucać, bądź co bądź dobrą mąkę, która mogłaby sie jeszcze przecież przysłużyć niejednemu zachwytowi podniebienia, dlatego postanowiłam zgłębić temat odrzucanego zakwasu i przychodzę dziś z najlepszymi pankejkami, jakie udało mi się zrobić!
Puszyste i lekkie jak piórko, a do tego przygotujecie je w mgnieniu oka, serwując z ulubionymi dodatkami (mogą być słodkie lub słone).
Ja swoje pankejki podałam z bryndzą i owocami, a całość polałam miodem i dorzuciłam garść pestek i suszonej żurawiny.
I chociaż jestem zwolenniczką słonych śniadań, to była prawdziwa śniadaniowa uczta końca października! :D
To pyszny sposób na smakowite śniadanie lub lunch, który powstaje z zakwasu pełnego dobrych bakterii, które normalnie trafiłyby do kosza, pociągając za sobą trochę grosza, za który kupiliśmy mąkę.
Tyle korzyści i jeszcze więcej smaku!
Zatem jeżeli zostało Wam trochę zakwasu po pieczeniu pachnących bochenków, to zachęcam ogromnie do wykorzystania jego reszty w pyszny sposób, a jeśli macie ochotę spróbować swoich sił w pieczeniu samego chleba, to koniecznie sprawdźcie przepis na najprostszy chleb nocny na zakwasie :)




Pancakes na zakwasie chlebowym
Potrzebujesz:
  • 200g aktywnego zakwasu chlebowego
  • 100ml mleka
  • 100g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 50ml oleju
Sposób przyrządzenia:
1. Wszystkie składniki wymieszaj do całkowitego połączenia.
2. Smaż pankejki na niewielkiej ilości oleju.
3. Podawaj na słodko lub słono z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!








































Sourdough pancakes
Ingredients:
  • 200g of active sourdough
  • 100ml of milk
  • 100g of wheat flour
  • 2 eggs
  • 1 teaspoon of sugar
  • 1/2 teaspoon of baking soda
  • 50ml of oil
Method:
1. Mix all ingredients until completely combined.
2. Fry the pancakes in a little oil.
3. Serve with your favorite sweet or salty toppings.

Enjoy!




2 komentarze:

  1. Śniadanie pierwsza klasa. Bardzo podoba mi się filiżanka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i gorąco polecam :) a filiżanka jest z pracowni Oli Jaguś, którą też serdecznie polecam! ♥ https://olajagus.pl/

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...