poniedziałek, 28 grudnia 2015

PROJEKT ŚNIADANIE: Mleczna owsianka z cynamonowymi bananami

Jak wiecie śniadania nie są moją mocną stroną.
Każdego ranka błąkam się w okolicach lodówki ( co kilka chwil ją otwierając i zamykając z niezmienionym grymasem niewiedzy na mym licu) z brakiem pomysłu na pierwszy posiłek dnia.
Moją mocną stroną nie są również zupy mleczne...uh, zmora dzieciństwa!
Dzisiaj podjęłam wyzwanie obejmujące obie wyżej wymienione moje słabsze strony, ponieważ po obfitych kulinarnie Świętach czułam wewnętrzne zapotrzebowanie na coś lekkiego, zdrowego i zapewniającego sporo energii ;) Coś, co wypełni łagodnie mój obłożony przez kilka dni pierogami i karpiem żołądek.
Owsianka na mleku!
To jest to, czego ( o dziwo) było mi trzeba.
Dla urozmaicenia wspomnienia nudnego smaku z dzieciństwa dodałam karmelizowane banany i zimowy akcent w postaci cynamonu.
Byłam zdumiona dobrocią śniadania! :)
Gorąco polecam miseczkę błonnika, białka i potasu!
Może na zdjęciach nie prezentuje się jakoś wybitnie, ale jest naprawdę pyszna!
































Mleczna owsianka z cynamonowymi bananami w karmelu
na 1 miseczkę
Potrzebujesz:

  • 3 łyżki górskich płatków owsianych
  • 250ml mleka
  • 1 dojrzałego banana
  • 1 łyżkę brązowego cukru
  • 1/2 łyżeczki masła
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
Sposób przyrządzenia:
1. Płatki owsiane ugotuj na mleku.
2. Wsyp cukier na suchą patelnię i poczekaj, aż zacznie się rozpuszczać.
3. Kiedy cukier zacznie powoli wrzeć dodaj masło i szybko wymieszaj całość.
4. Do karmelu dodaj pokrojonego w plastry banana i cynamon- wymieszaj delikatnie, aby każdy kawałeczek banana został oblany karmelem.
5. Gorące banany wykładaj na gorącą owsiankę.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...