czwartek, 22 września 2022

Herbatka figowa na wrześniowe złocenie

Witajcie w pierwszym wrześniowym wpisie tego roku!
To był zwariowany miesiąc, który najpierw wycisnął mnie do ostatniej kropli w pracy, a potem pozwolił zakończyć sezon letni na chorwackiej wyspie Vir.
Poza garścią fantazyjnych kamieni znalezionych na brzegu Adriatyku, przywiozłam też torebkę suszonych na słońcu fig, którymi obdarowali nas gospodarze przed wyjazdem i liść figowy wielkości mojej twarzy.
Ten ostatni strasznie się pozwijał i lekko zasuszył, więc nie mógł już trafić do ramki.
Zanim jeszcze zdecydowałam, co z nim zrobię, odurzył mnie swoim ciepłym, słodkim i lekko anyżowym zapachem, którego się zupełnie nie spodziewałam.
Zajrzałam więc w przepastne czeluści wiedzy internetowej i okazało się, że z powodzeniem można robić z figowych liści herbatę i napary, a do tego zawierają mnóstwo dobroczynnych właściwości!
Już w starożytności stosowano herbatę z liści figowca jako środek na poprawę samopoczucia.
Taka herbata pomaga również w kontrolowaniu glukozy we krwi, obniża trójglicerydy i zły cholesterol, a także pomaga przy zaparciach i działa antybakteryjnie.
Pokruszyłam zatem tego zielonego olbrzyma do słoiczka, dodałam cytrynową skórkę i garść przywiezionych owoców suszonych fig.
Tak powstała słoneczna herbata końca lata. 
Niezwykle aromatyczna, naturalnie słodka, lekka i z delikatnym cytrynowym tłem.
Jest naprawdę pyszna i jeśli traficie kiedyś na suszone liście fig, koniecznie ich spróbujcie, a jeśli macie ochotę spróbować podobnego połączenia, zastąpcie liść figi melisą lub miętą :)
Za oknem chłodne babie lato, przecinające niebo klucze ptaków zmierzających w cieplejsze strony i wciąż złote jeszcze promienie słońca, które coraz słabiej grzeją.
Zapraszam zatem na szklaneczkę płynnego słońca z chorwackim tłem!








































Herbata figowa
Potrzebujesz:

  • 1 duży suszony liść figowy / 2 łyżki suszonej melisy lub mięty
  • 4-5 suszonych fig
  • skórka otarta z 1 cytryny
Sposób przyrządzenia:
1. Suszone liście pokrusz do słoiczka.
2. Suszone owoce figi pokrój w drobną kosteczkę i wymieszaj z liśćmi.
3. Cytrynę sparz wrzątkiem i wyszoruj skórkę, a następnie zetrzyj na tarce o drobnych oczkach lub drobno pokrój (bez białej części) - dodaj do słoiczka i dokładnie wymieszaj.
4. Zaparzanie: 1 łyżeczka herbaty na kubek - zaparza ok. 4-5min.

Smacznego!









































Fig tea
Ingredients:
  • 1 large dried fig leaf / 2 tbsp dried lemon balm or mint
  • 4-5 dried figs
  • zest of 1 lemon
Method:
1. Crush the dried leaves into a jar.
2. Dice the dried figs into small cubes and mix them with the leaves.
3. Scald the lemon with boiling water and scrub the skin, then grate it on a fine grater or chop it finely (without the white part) - add to the jar and mix thoroughly.
4. Brewing: 1 teaspoon of tea per cup - brews for about 4-5 minutes.

Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...