sobota, 26 marca 2016

Jeszcze jeden mazur dzisiaj...z kokosową pianką

W mojej rodzinie na Wielkanoc mazurka zawsze piekła babcia, oczywiście najlepszego!
Tym razem jednak sama zmierzyłam się z tym tematem, podważając odrobinę tradycyjne składniki mleczkiem kokosowym, które pozostało mi z innej potrawy.
Zrobiłam, uszczknęłam kawałeczek, coby zobaczyć, czy poradziłam sobie z tradycyjnym wypiekiem wielkanocnym wywodzącym się z Polski, czy jednak mnie przerósł.
Nie chwaląc się...oniemiałam!
To, jak wspaniale komponują się smaki porzeczki z kokosem i odrobiną czekolady, wykrzykiwały moje kubeczki smakowe w przestrzeni buzi.
Policzki wydymały się od eksplozji smaków!
Och, nieładnie się tak przechwalać!
Ale naprawdę jestem z siebie dumna.
I z tą wewnętrzną dumą i pewnością, że Was również zachwyci smak mojego pierwszego mazurka, dzielę się przepisem :)



























Mazurek na owsianym spodzie z kokosową pianką
Potrzebujesz:
Na ciasto:

  • 200g mąki pszennej
  • 100g masła
  • 50g cukru 
  • 1 małe jajko
  • 4 łyżeczki płatków owsianych
Na kokosową piankę:
  • 150ml mleczka kokosowego
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 1,5 łyżeczki wiórków kokosowych,
  • 3 łyżeczki śmietany 18%
Do tego:
  • 200g dżemu z czerwonej lub czarnej porzeczki
  • 2 paski czekolady mlecznej (polewa)
  • 1 łyżka wody (polewa)
  • garstka płatków migdałów do posypania
Sposób przyrządzenia:
Ciasto:
1. Na stolnicę wysyp mąkę, cukier, dodaj masło pokrojone na mniejsze kawałki - wszystko przesiekaj ze sobą nożem do uzyskania "okruchów".
2. Do ciastowych okruchów dodaj jajko i płatki owsiane i szybko zagnieć całość.
3. Gotowe ciasto zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na ok. 20min.
4. Schłodzone ciasto rozwałkuj i wyłóż nim spód i brzegi formy do ciasta wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Gotowe ciasto przykryj osobnym kawałkiem papieru do pieczenia i wysyp na nie groch lub kulki ceramiczne- tak, żeby ciasto nie urosło.
6. Piecz w 180*C przez 15min, następnie ściągnij z ciasta groch/ kulki razem z wierzchnim papierem i dopiecz przez kolejne 10min, aż się ładnie zrumieni.
7. Spód ciasta wystudź.

Kokosowa pianka:
1. Mleczko kokosowe zagotuj z żelatyną.
2. Dodaj cukier i wiórki kokosowe- zdejmij z palnika i przestudź, aż przestanie parować ale nie zacznie się ścinać.

Polewa:
1. Czekoladę rozpuść z łyżką wody.

Całość:
1. Na wystudzony spód ciasta wyłóż dżem.
2. Wylej ciepłą ( nie gorącą!) kokosową piankę na warstwę dżemu i odstaw do stężenia.
3. Mazurka ozdób polewą czekoladową i płatkami migdałów.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...