czwartek, 3 czerwca 2021

Z ŁĄKI NA TALERZ: Kiszone stokrotki

W tym roku do kuchni trafiło pół 5-litrowego wiadra stokrotek.
Na ciocinej działce stokrotkowa klęska urodzaju i dywany niezapominajek :)
Większość z tych różowo-białych łebków trafiło na stokrotkowy miodek, o którym pisałam TUTAJ ostatnim razem, a część z nich zamknęłam w słoiku, zalałam solanką i schowałam do szafki na kilka dni.
Pierwsze kiszone stokrotki, jakie zrobiłam były gotowe po około 1,5 tygodnia.
Wyciągnęłam wiotkie kwiatki z zalewy i z pewną dozą niepewności spróbowałam dzikiej, kwiatowej kiszonki.
Dobre...bardzo dobre!
Lekko kwaskowate i słone, z ciekawym posmakiem w tle, idealne do lekkich kanapek z twarożkiem lub sałatek :)
Można dodać czosnek i koper, żeby smak był mocny i przypominał nieco klasyk, a można zalać tylko zimną solanką, jak ja i poczekać kilkanaście dni na pierwsze, smakowite efekty.
Jeżeli lubicie kisić różności lub jesteście ciekawi kwiatów w wersji typowo wytrawnej, to ten przepis z pewnością Was zadowoli!
Przepis prosty i przyjemny, bo oprócz samego oczekiwania podczas fermentacji i łatwego przygotowania, łączy się również z małą ekapadą na stokrotkowe zbiory daleko od ruchliwych ulic i często uczęszczanych miejsc.
Chodźmy więc na łąkę, a potem do kuchni, zakisić trochę tego kwiatowego dobra! :)
















Kiszone stokrotki

Potrzebujesz:

  • świeże kwiaty i pąki stokrotek (mogą być z łodyżkami)
  • sól
  • woda w temperaturze pokojowej
Sposób przyrządzenia:
1. Zebrane w suchy, słoneczny dzień stokrotki wyłóż na jasny blat lub papier, żeby wyszły z nich wszystkie ewentualne owady.
2. Wybrany słoik wypełnij kwiatami.
3. Przygotuj solankę: 1 łyżka soli na 1 litr wody lub w mniejszych proporcjach 1 płaska łyżeczka soli na 1 szklankę wody.
4. Solanką zalej stokrotki w słoiku, zakręć i odstaw w ciemne, suche miejsce do fermentacji (1-1,5 tygodnia).

Smacznego!









































Fermanted daisies
Ingredients:
  • fresh flowers and buds of daisies (can be with stems)
  • salt
  • water at room temperature
Method:
1. Place collected daisies on a dry, sunny day on a light table or paper so that any insects can come out.
2. Fill the selected jar with flowers (do not wash the flowers!).
3. Prepare the brine: 1 tablespoon of salt per 1 liter of water or, in smaller proportions, 1 flat teaspoon of salt per 1 glass of water.
4. Pour the brine into the daisies in a jar, screw them on and set aside in a dark, dry place to ferment (1-1.5 weeks).

Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...